Portabello


Middagen bestod av bla. portabello-svamp. Jag har faktiskt aldrig ätit det innan men svampälskare som jag är måste jag säga att det var mycket gott, likt champinjon i smaken.

Jag tog och gjorde en köttfärsröra med bland annat soltorkade tomater, oliver, lite krossade tomater och en massa kryddor. Skar ut ut stjälken?.. roten? och fyllde sen på med röran, pesto, lite fetaost + vanlig ost (man kan inte få för mycket ost).

Sen in i ugnen 225 grader ca 20 minuter tills svampen var mjuk.

Bilden ser inte alls så fräch ut direkt men gött vare!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bakom denna bloggen sitter en finurlig och kreativ tjej. Här kommer ni att få ta del av allt från recept och fotografier till second hand fynd. Jag säljer även mina handgjorda smycken på min hemsida www.stralande.se. Kika gärna in där.

  • RSS 2.0