Chokladpraliner

Förra helgen var vi på ett litet café i Stockholm, Märtas chokladfabrik, och köpte med oss praliner hem. Jag gillar verkligen choklad och praliner är helt klart favoriten.

Det var en liten men söt lokal med mysiga soffor att sitta i. Där fanns mycket att välja på, säkert 15 olika sorter. De tog inte betalt per pralin utan efter vikten på det man köpte och det var billigare än de affärer jag har köpt ur innan, ca 6-7 kr/pralin.
Smaken då, jo de var goda. Inte de bästa jag har ätit, någon var för sockrig och smakade inte så mycket men överlag så var de helt klart okej!

 


Kommentarer
Postat av: Eleonore

Där har jag inte varit innan, måste gå dit nästa gång jag besöker Sthlm! Det var verkligen bra pris på pralinerna :D

Ja det kommer bli väldigt slitigt att jobba så men det kommer nog bli bra när man vant sig vid det med!

Va snällt av dig att erbjuda dig, men tror vi fixar att fota varandra och fråga någon innan om de kan hjälpa oss. Ska du komma hem i helgen?

Kram!

2011-04-01 @ 09:23:20
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: EVELINA - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Låter som ett riktigt mysigt ställe, borde finnas mera sådana! Synd bara att pralinerna inte var fullt så goda som de ska vara ...

2011-04-01 @ 12:26:23
URL: http://evelinaknipstrom.com/
Postat av: Cim

Åh mums med praliner! Själv har jag turen att ha en moster som är konditor så jag vet inte hur många praliner i olika smaker jag proppat i mig genom åren! Inte för att jag klagar men hehe.



Näe det är synd att de är så himla dyra, jag köpte min bara för att jag var tvungen att köpa över 500 när jag beställde glasen Sanna fick i bröllopspresent, så då fick jag unna mig hehe! Sen kostade den bara 150 på royaldesign.se, lite billigare iaf :D



Åh vad roligt i vilket fall, att bara resa iväg ihop! Då kvittar det ju nästan lite vart man åker liksom. berlin kanske är något annars? Jag är på min pojkvän om att åka dit men det verkar inte som att den idén fått fäste riktigt hehe.

Stor kram!

2011-04-01 @ 13:57:21
URL: http://daysofcimo.devote.se
Postat av: Ida - kreativity.blogg.se

Åh så mysigt, och mumsigt!

2011-04-02 @ 17:13:36
URL: http://kreativity.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh, chokladpraliner som är så gott! :)

2011-04-03 @ 12:48:25
URL: http://kanelapple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bakom denna bloggen sitter en finurlig och kreativ tjej. Här kommer ni att få ta del av allt från recept och fotografier till second hand fynd. Jag säljer även mina handgjorda smycken på min hemsida www.stralande.se. Kika gärna in där.

  • RSS 2.0