Sköldpaddor.. på riktigt!

Vid "vår" strand i Turkiet fanns det otroligt många sköldpaddor, inte något man förväntar sig att få se i Turkiet.. inte jag i alla fall. Vi bestämde oss för att ta en närmre titt då ingen av oss sett någon på riktigt innan. Så en dag hyrde vi en liten söt trampdelfin som ni ser på bilden nedan. Vi behövde inte trampa ut många meter innan vi såg den första sköldpaddan! De var bara ett par meter ifrån oss och de största vi såg var nog 80-100 cm långa! Vi blev så till oss att vi hyrde trampbåten i 2 timmar och under den tiden kunde jag inte ens hålla koll på hur många vi såg :)

 

 


Kommentarer
Postat av: hanna

tack detsamma! jag gillar verkligen det varma ljuset i dina bilder.

2011-07-04 @ 19:50:20
URL: http://pappanochhavet.blogspot.com
Postat av: Madeleine

åh så fint att ha skoldpaddor vid sin strand!



tack rara! hon fyller faktiskt 11 månader snart, tro det eller ej! tiden går så rackarnas fort.

2011-07-05 @ 01:58:27
URL: http://bonjourvintage.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bakom denna bloggen sitter en finurlig och kreativ tjej. Här kommer ni att få ta del av allt från recept och fotografier till second hand fynd. Jag säljer även mina handgjorda smycken på min hemsida www.stralande.se. Kika gärna in där.

  • RSS 2.0