Att köpa på krita

För ett tag sen när jag och den här damen var fikasugna svängde vi inom ett café och valde ut två chokladiga små saker att ta med. Ingen av oss hade tillräckligt med kontanter på sig och blev ganska förvånade när damen på cafét upplyste oss om att de inte tar kort... Vi sa åt henne att lägga tillbaka bakverken när hon till vår förvåning sa "Ja men ni kan väl komma in och betala nästa gång."


Mitt i Stockholm, år 2011, trodde inte jag att fenomenet att köpa på krita existerade. För 40-50 år sedan kanske men idag?



Kommentarer
Postat av: Sarah

Så fantastiskt fint! Det har hänt mig en gång, men i Uppsala. Då skulle vi fika men fick gå och hämta ut pengar efteråt, utan att lämna något som försäkring. Man blir så glad när man inser att det fortfarande finns himla bra folk därute! :)

2011-03-30 @ 20:06:21
URL: http://pellasparlor.blogspot.com
Postat av: Cim

Åh vad himla fint! Vi brukade få handla på krita när vi gick på gymnasiet och handlade på samma café vareviga dag, fast det är ju inte riktigt samma sak. Man blir verkligen glad över hur snälla människor är ibland!



Ja han är så himla stolt och tycker han är sååå viktig nu haha! Vi har funderat på det, ganska mycket faktiskt, får jag inte förlängd anställning så kommer jag definitivt flytta och kanske annars också. Får se lite hur det går med jobb och så :)

Hur går det för dig med boende förresten, bor du hos din syster permanent eller letar du eget?

Stor kram!

2011-03-30 @ 22:55:13
URL: http://daysofcimo.devote.se
Postat av: Camilla Andersson

åh, tacktacktack maria, du är så snäll!

2011-03-30 @ 23:08:45
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Det där hör verkligen inte till vanligheten men kul när man får förtroendet! :D Konstigt också med ett ställe som inte tar kort i Sthlm, det känns som att även korvstånden tar kort ibland hihi.



Jo vi kommer bli fotograferade innan men de var så dyra de bilderna så kommer nog ta kort själv innan :)



Hehe då är vi två! Längtar så tills man kan sitta ute och äta glass :D

Kram!

2011-03-31 @ 10:18:58
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: sofia

fantastiskt ju!

2011-04-01 @ 16:52:02
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bakom denna bloggen sitter en finurlig och kreativ tjej. Här kommer ni att få ta del av allt från recept och fotografier till second hand fynd. Jag säljer även mina handgjorda smycken på min hemsida www.stralande.se. Kika gärna in där.

  • RSS 2.0