Müsli

Jag brukar göra egen müsli. Dels tycker jag att det blir goadare än köpt och du slipper alla konstiga tillsatser.
  • Ta fram en långpanna eller en stor form och lägg i ett bakplåtspapper
  • Blanda i allt du vill ha (utom russin eller någon annan torkad frukt)
  • Häll över vatten så att det blir ganska blött, sedan olja, honung och kanel om du gillar det
  • In i ugnen på ca 180 grader och vänd om vart 10onde minut tills du är nöjd
Superlätt och gott!

Havregryn, linfrö, nötter och frön. Jag hade även i lite vaniljpulver (se till att skikta ner det så att det inte bildas klumpar).


Kruskakli.


På med vatten, olja och honung. (Vänta med russinen tills efter müslin är rostad!)


Låt svalna och blanda sedan i torkad frukt och häll upp i en fin burk och se fram emot en god frukost imorgon!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vilka fina bilder! Jag håller med dig, egengjord müsli är så mycket godare och så får man ju bestämma själv vilka ingredienser man ska ha! :)

2011-01-06 @ 19:57:37
URL: http://hallonsemla.devote.se
Postat av: Cim

Åh vad himla gott med egen! Har tänkt göra det en massa gånger men aldrig riktigt tagit mig an det - kanske dags nu? Brukar ju alltid sura över att det inte finns tillräckligt med gott i müslin, så min skulle nog bli mer gottit än tråk :P



Haha jag har också blivit en tant! Älskar såna där läskiga godisar med marsipan, ägglikör och sånt! Vad har hänt liksom? Blir nästan rädd för mig själv ;)



Stora kramar!

2011-01-06 @ 20:48:25
URL: http://daysofcimo.devote.se
Postat av: emelie

Åh mmmm!

Nu ska jag göra min egen musli minsann!

Vad fin blogg du har!

:)

Kram

2011-01-07 @ 23:02:06
URL: http://enblommigtekopp.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Så gott med egen müsli, då skulle även jag kunna äta det(tycker de färdiga man köper har så mycket havregryn och sånt i).



Nej vi har inte bott här så länge men det känns bra nu. Känner inte någon förutom sambon men tror det blir lättare att ta kontakt om man börjar någon kurs, går till gymmet eller får jobb.

Jaså, söker du sommarjobb? :)

Haft en bra vecka?

kram

2011-01-08 @ 10:47:46
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: lis

gott med vaniljpulver i! jag brukar också göra egen, då får man ju välja precis vad man vill :)

2011-01-08 @ 17:04:39
URL: http://lishedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bakom denna bloggen sitter en finurlig och kreativ tjej. Här kommer ni att få ta del av allt från recept och fotografier till second hand fynd. Jag säljer även mina handgjorda smycken på min hemsida www.stralande.se. Kika gärna in där.

  • RSS 2.0