Gran-köp


Det är årlig tradition att julgranen ska inhandlas tredje advent i vår familj. Jag har i många år klagat på att granarna bara blir tunnare och glesare för var år som går (ännu en effekt av växthus effekten javisst). Men mina kära far har envisats med att vi ska ha en "vanlig gran" och ingen kungsgran här inte som jag och min mammi gärna ha velat ha.

Men i år, när vi efter att till och med ha behövt åka och titta efter gran på flera ställen, konstaterad till och med pappa att antingen blir det plastgran eller kungsgran för de vanliga var banne mig inte mycket att hänga i granen de (höhö). Så vi väljer ut en fin en och vi är ganska nöjda (läs jag i alla fall) och ska till och betala för denna tjusiga skapelse. Jag vågar inte ens skriva här vad den kostade, men både pappsen och jag tappade mer eller mindre hakan.
Pappas kommentar: "nu får den i alla fall vara till påsk om vi ska få valuta för pengarna!"

Bilder kommer när den är klädd och fin.

Kommentarer
Postat av: liindblaads

Våg gran åkte med upp idag :D

2010-12-19 @ 18:52:56
URL: http://liindblaads.se
Postat av: Cim

Tack så himla mycket söta du! Jag har haft den mysigaste födelsedagen, blev bjuden på frukost av pojkvännen och sen har vi bara myst hela dagen! Igår var det fest och hur kul som helst så helgen har varit väldigt lyckad :D



Jo hon jobbar för en tidning också men det är bara extraknäck, sen jobbar hon timmar på hotellet också men ska dra ner på det nu när hon börjar plugga!



Åh kungsgranar är så himla fina, vi har också börjat köpa såna för några år sen - det är ju riktigt disneygranar! Fast man saknar den där lukten av gran, det är ju så juligt!

Stora kramar!

2010-12-19 @ 21:45:23
URL: http://daysofcimo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bakom denna bloggen sitter en finurlig och kreativ tjej. Här kommer ni att få ta del av allt från recept och fotografier till second hand fynd. Jag säljer även mina handgjorda smycken på min hemsida www.stralande.se. Kika gärna in där.

  • RSS 2.0