Järnvägar

Varje vinter är det en massa tjaffs hit och dit om hur tågtrafiken inte fungerar. Förseningar efter förseningar och vi är många som frågar oss om trafikverket har missat att det kommer snö varje år i Sverige. Var år sägs det att mer pengar ska inversteras i tågtrafiken, jag undrar vart de tar vägen.

 

Jag har aldrig själv drabbats av extrema förseningar. Visst har jag stå ute i kylan och väntat ett antal gånger i någon timme på försenade tåg men inte värre än så (vintertid då).

 

Frågan är om detta bara är ytterligare ett av våra i-landsproblem... Har du råkat ut för någon försening i tågtrafiken?

 


Kommentarer
Postat av: emelie

Ja, jättedyra tyvärr :( men vad göra..

2011-01-05 @ 21:54:47
URL: http://experimentveg.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, så det är du! Klart jag minns att vi mailade! :) Utbildningen känns helt okej. Gillar klassen och förhoppningsvis blir terminen som drar igång nu roligare vad gäller kurser vi ska läsa. Några av kurserna vi läst den här terminen har inte direkt fått mig att hoppa högt av glädje ;) Men det är ju så, allt kan inte alltid va roligt. Jag vet liksom inte vad jag skulle göra i stället och det känns som att det här är det som passar mig bäst. Dessutom älskar jag Göteborg och trivs jättebra i lägenheten! :)



Vad tyckte du efter besöket hos logopeden då? Och vad gör du nu? :)

2011-01-05 @ 22:31:41
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Cim

Haha jag bara "jaha", men hellre det än att han ljuger och hyllar allt jag gör :P Han är som tur är ännu duktigare på komplimanger :)



Jag är också en billighetsnörd, typ 90 % av min garderob är Hm, blandat med lite second hand, monki och lite gina haha! Desto roligare när man kan köpa mer hehe!



Åh flyttar du till Stockholm måste vi ta oss en fika eller två! Hade vart himla mysigt! Är du klar med skolan nu?

Stora kramar!

2011-01-06 @ 00:06:28
URL: http://daysofcimo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bakom denna bloggen sitter en finurlig och kreativ tjej. Här kommer ni att få ta del av allt från recept och fotografier till second hand fynd. Jag säljer även mina handgjorda smycken på min hemsida www.stralande.se. Kika gärna in där.

  • RSS 2.0