Finns det något som luktar godare?

Tror knappt det!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Ja det är väl just det, att man vill göra skillnad. Förändra det man tycker är fel. Gå emot konstiga system och försöka rätta till. Så är det lite här med. Känner man ingen kan man vinka hejdå till ett sommarjobb. Gillar inte det systemet egentligen, för det utesluter alldeles för många. Men i och med att jag nu måste dra in pengar (lägenheten) tog jag den enkla vägen och frågade en vän till familjen, som råkar vara chef över städet på hotellet. Tycker som sagt inte om det, men vad ska man göra? Det ryktet har nått mig med! Dock ska det ju vara jättedyrt att leva i Oslo, så det kanske går på jämt ut ändå.

Kram!

2011-05-09 @ 09:30:40
URL: http://lindbergellen.blogg.se/
Postat av: Ellen

Åh, vad glad jag blir! Tusen tack!



Precis, precis, precis! Man ska ändå kämpa. Lägger man sig ner och blundar när de starka trampar på dem svaga har man inte kommit långt. Som person växer man om man står upp för det man tror på och driver igenom förändringar som underlättar för människor. Det är ju precis så, att man måste anstränga sig tusen gånger mer om man inte tag kontaktvägen. Och den tiden och orken har man inte alltid. Vad tycker du om det jobbet? Jag skulle gärna vilja prova på att sitta i kassa så. Det verkar intressant. Kanske lite långdraget, men ändå intressant. Åh, attans så härligt för dem! Det kanske är värt en tripp till Oslo då ändå, och jobba för att sen resa.



Jag skulle så hemskt gärna vilja resa och fotografera. Helst bo i någon fattig by i exempelvis Afrika och hjälpa till med allt som går. Undervisning, arbete, passa barn, mat och så vidare. Prova på hur de lever liksom. Jag tror det perspektivet är viktigt. Sen vill jag hemskt gärna till Paris också, det verkar så fint. Har du något drömresemål?

2011-05-09 @ 15:17:11
URL: http://lindbergellen.blogg.se/
Postat av: Ida

sv: Tack så mycket! Jag går hotellprogrammet men tar studenten i juni :)

2011-05-09 @ 16:36:23
URL: http://idasivertsson.blogg.se/
Postat av: Candy

åh, kaffe. <3 älskar det!

2011-05-09 @ 17:27:39
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Cim

Kaffe <3 Vad vore livet utan det liksom?



Stackare det låter som att din vecka kommer bli en sån där som bara ska genomlevas alltså! Jag ska bara jobba och shoppingfynda, sen ska jag nog ner till Gbg och röja ut det sista ur lägenheten i helgen :)

Stor kram!

2011-05-09 @ 20:30:05
URL: http://daysofcimo.devote.se
Postat av: Ida - kreativity.blogg.se

Jag älskar doften av kaffe av någon underlig anledning, men jag HATAR smaken av det! Jag kommer nog aldrig lära mig dricka det...

2011-05-10 @ 19:34:41
URL: http://kreativity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bakom denna bloggen sitter en finurlig och kreativ tjej. Här kommer ni att få ta del av allt från recept och fotografier till second hand fynd. Jag säljer även mina handgjorda smycken på min hemsida www.stralande.se. Kika gärna in där.

  • RSS 2.0